№ 1 Ақкөл орта мектебі " КММП. Исакова
Жетекші мектеп: көшбасшылық және кәсіби даму " халықаралық форумында Мектеп директоры А. Ж. Садыкованың сөз сөйлеуі»
"Педагогикалық қоғамдастықтың коммуникативтік дағдыларын дамыту тәсілі ретінде ұжымдық өзара әрекеттесу технологиясы»
Тұлғаның оқытудағы белсенділігі мәселесі педагогика ғылымы мен білім беру практикасындағы өзекті мәселелердің бірі болып табылады. Оқытудағы тұлғаның белсенділігі оқу мақсаттарына жетудің, тұтастай алғанда тұлғаны дамытудың негізгі факторы болып табылады. Оқытуды жандандыру ассимиляция үшін ақпарат көлемін ұлғайтуды білдірмейді, бірақ оқушының өзін зияткерлік және әлеуметтік қызметке белсенді түрде қосу үшін жағдай жасауды қамтиды. Өмірде білімді қолдана алатын, өмірлік маңызды жағдайларда бағдарланған таңдау жасайтын, қиын жағдайларда шешім қабылдайтын, тұлғааралық дағдыларды меңгерген адамды даярлау басымдық болып табылады. Бұған белсенді оқытудың технологиялары мен стратегиялары көмектесе алады.
Осындай технологиялардың бірі-ұжымдық оқыту тәсілі (КӘЖ). Бұл технология бойынша: әр оқушының негізгі мақсаты-басқаларға өзіңіз білетін барлық нәрсені үйрету. Жұмыстың негізгі қағидаты: барлығы кезекпен әрқайсысын, ал әрқайсысы кезекпен барлығын үйретеді; яғни ұжым әрбір мүшесін оқытады. Бұл стратегияны тек студенттерді оқыту үшін ғана емес, сонымен қатар мектеп мұғалімдерінің өзара әрекеттесуін үйрету үшін де қолдануға бола ма? Менің ойымша, бұл сұрақтың жауабы менің сөзім болады.
Педагогтердің кәсіби өзара іс-қимылын жетілдірудің өзектілігі негізгі білім беру бағдарламасын іске асырудың Кадрлық жағдайларына қойылатын заманауи талаптармен расталады
А.и. Донцов, А. К. Маркова, п. и. Третьяков, л. и. Уманский және т. б. зерттеулерге сәйкес, білім беру қызметінің жетістігі педагогикалық ұжымның қаншалықты тиімді ұйымдастырылғандығымен анықталады. А. Г. Ковалев былай деп жазды:" әрекет ұжым мүшелерінің ынтымақтастығы түрінде жүзеге асырылған кезде барлық жағынан тиімді " [17, 22-бет]. Білім беруді жаңартудың қазіргі кезеңінде педагогтердің кәсіпқой ретіндегі ынтымақтастығы негізінде білім беру ұйымдарындағы білім беру процесінің сапасын қамтамасыз етуге ерекше көңіл бөлінеді, бұл негізгі білім беру бағдарламасын іске асырудағы педагогикалық қызметтің ерекшеліктерін ескере отырып, педагогикалық ұжымды басқару тәсілдері мен құралдарын іздеу қажеттілігін тудырады.
Мұғалімнің кәсіби қызметінің ерекшелігі оның бірлескен-жеке сипатында жатыр: бір жағынан, педагогикалық ұжым студенттерді әлеуметтендіру және дамыту міндеттерін жүзеге асыруға бағытталған, екінші жағынан, әр маман көптеген технологияларды қолдана отырып жұмыс бағдарламасын жүзеге асырады.
Мәселе білім берудің негізгі білім беру бағдарламасын іске асырудың технологиялық компонентін келісу бөлігінде білім беру ұйымы педагогтерінің өзара әлсіз өзара байланысынан туындайды. Мамандар арасындағы "еңбек бөлінісі" баланың білім беру бағытын тұтас көруге кедергі келтіреді, оқушылардың дамуы мен әлеуметтенуіне педагогикалық қолдау көрсететін әдістер мен әдістерді таңдауды және жұптастыруды қиындатады. Осыған сүйене отырып, мектеп мұғалімдерінің арнайы ұйымдастырылған бірлескен іс-әрекеттегі ынтымақтастығын қамтамасыз ету қажет.
В. С. Лазарев педагогикалық ұжымның мәнін келесі сипаттамалар кешені арқылы көрсетеді [26].
1. Құндылыққа бағдарланған жетілу. Ұжым мүшелерінің білім беру қызметінде, оның дамуы мен ұжымның өзін-өзі дамытуында жоғары нәтижелерге қол жеткізу үшін күш салуға дайындық дәрежесін көрсетеді. Құндылыққа бағдарланған жетілу үш көрсеткішпен анықталады: ағымдағы қызметтегі жетістіктерге бағдарлану, дамуға бағдарлану және өзін-өзі дамытуға бағдарлану. Мұны педагогикалық ұжымның алдына қандай мақсаттар қоятындығымен бағалауға болады. Дамыған педагогикалық ұжым өзіне үш типтегі мақсаттарды қояды: білім берудің өзі (білім беру қызметінің қазіргі мақсаттары), оқу-тәрбие қызметін дамыту мақсаттары, ұжымның өзін-өзі дамыту мақсаттары. Мұндай команда жаңа технологияларды игеру, әр мұғалімнің кәсіби деңгейін арттыру арқылы ұйымның білім беру әлеуетін тиімді арттыруға қабілетті.
2. Ұжымның ұйымдастырылуы-бұл бірлескен іс-әрекеттің ұтымды құрылымын құру және оны өзгеріп жатқан жағдайда икемді түрде қайта құру мүмкіндігі. Ұйымшылдық топ мүшелерінің жауапкершілігімен, олардың жұмысымен және басқаруға қосылуымен анықталады.
3. Ұжымның бірлігі бірлескен қызметтің тиімділігіне теріс әсер ететін ішкі және сыртқы әсерлерге қарсы тұру қабілетінен көрінеді. Бірлестік бағдарлау бірлігімен, команданың үйлесімділігімен және ықтимал тұрақтылығымен анықталады.
Психологияда топ мүшелерінің бір-біріне қатысты бірлескен іс-әрекеттегі мінез-құлқының бірнеше стратегиясы бар. Оларға мыналар жатады:
* басқа адамдарға тиімді көмек көрсетуді, ортақ мақсаттарға қол жеткізуде белсенді қолдауды көздейтін көмек;
* қарсы әрекет-ортақ мақсаттарға жетуге кедергі келтіретін ұжымның басқа мүшелерімен келісілмеген әрекеттер жасау;
* өзара әрекеттесуден жалтару-өзара әрекеттесуден аулақ болу, жағдайлар өзара әрекеттесуді қажет етсе де, одан белсенді түрде кету.
Педагогикалық ұжымға қатысты ынтымақтастықтың аталған белгілерін қарастыра отырып, іс-әрекетке қатысушылардың болмауы әрдайым мүмкін емес екенін атап өтуге болады, өйткені әр мұғалім өз кестесі бойынша жұмыс істейді . Нақты іс-шараны өткізу кезінде мұғалімнің өзіндік тактикалық мақсаты болуы мүмкін. Бұл педагогикалық ұжымда ынтымақтастықты ұйымдастыруда белгілі бір қиындықтар туғызады. Алайда мұғалімдер тобы бір стратегиялық мақсатпен байланысты: балалардың жеке басын дамыту. Сондықтан мұғалімдердің қызметіндегі ынтымақтастық қажет.
Педагогтердің ынтымақтастығын ұйымдастыру жөніндегі жұмыс Инновациялық климатты құруға, стандартты емес тәсілдерді пайдалануға, қатысушылардың қызығушылығын оятуға негізделуі тиіс. Педагогтардың жобалық қызметін ерекше атап өткен жөн. Жобалық іс-шаралар мұғалімдерді біріктіретін және біріктіретін фактор болуы мүмкін. Мұғалімдердің көпшілігін жобалық қызметке тарту, зияткерлік қызмет өнімдерінің болуы (жаңа мазмұн, білім беру қызметінің жаңа формалары), осы қызмет барысында жоғары нәтижелерге қол жеткізуге ұмтылу педагогикалық ұжымда "ынтымақтастық қажеттілігін" тудырады.
Ынтымақтастықты ұйымдастыру бойынша жұмысты жоспарлау
* Қарым-қатынас психологиясы бойынша дәрістер циклі
* Коммуникативтік мәдениетті дамыту бойынша тренингтер блогы
* Ынтымақтастық дағдыларын дамыту деңгейін анықтау бойынша психологиялық қызметтің жұмысы.
Педагогикалық өзара іс-қимылды ұйымдастыру бойынша жұмысты семинарды өткізуден бастауға шешім қабылдадық. Біздің алғашқы семинар-коучингіміздің тақырыбы - " әрекеттегі өзгерістер»
Бұл семинар бізге жұмысты дұрыс ұйымдастыруға көмектесті. Мұғалімдер білім беру жүйесінің сан алуандығымен танысты, әртүрлі елдерде жоғары нәтижелерге қалай және қандай әдістер арқылы қол жеткізілгенін түсінді, өздері үшін ұғымдар тұжырымдады және әрбір сөздің артында не тұрғанын білді, сондай-ақ бұл бізге шығармашылық топтың қалыптасуына көмектесті. Семинарда біздің мектептің болашағына қатысты көптеген сұрақтар қойылып, тақырыптар көтерілді. Мұғалімдер қазіргі уақытта оларды не мазалайтыны, проблемаларды қалай көретіндері туралы айтты. Семинар барысында мұғалімдерге сауалнама жүргізілді, оның мақсаты біздің мектептің педагогикалық ұжымының бастапқы мүмкіндіктерін анықтау болды. (№1 кесте)
Кесте 1.Педагогтер арасындағы ынтымақтастық дағдыларын дамытудың өлшемдері мен деңгейлері
Ынтымақтастық дағдыларының критерийлері төмен деңгей орташа деңгей жоғары деңгей
Коммуникативті дағдылар-конструктивті тыңдай алмайды және басқасын түсінуге тырыспайды
- өз көзқарасын қорғай алмайды; - әңгімелесушінің ой-пікірін нақтылай және дамыта алмайды-әңгімелесуші тыңдайды, бірақ оның тарапынан сындарлы ақпарат қабылдауға тырыспайды;
- жеке жағдайларда басқалардың көзқарасын ескереді; - жеке жағдайларда өз көзқарасын қорғай алады; - жағдай бойынша әңгімелесушінің ойын нақтылап, дамыта алады. - әңгімелесушінің ойын нақтылап, дамыта алады.
Ұйымдастырушылық дағдылар-ортақ істі жоспарлай алмайды; - ортақ іс процесінде міндеттерді ұтымды бөле алмайды; - әріптестерінің жұмысын бақылай алмайды; - топ жұмысының нәтижелеріне талдау жасай алмайды. - жалпы істі ішінара жоспарлай алады; - жағдайға байланысты міндеттерді ұтымды бөле алады; - кейбір жағдайларда әріптестерінің жұмысын бақылай алады; - топ жұмысының нәтижелеріне ішінара талдау жүргізе алады. - ортақ істі жоспарлай алады; - міндеттерді тиімді бөле алады; - ортақ істе әріптестердің жұмысын бақылай алады; - топ жұмысының нәтижелерін талдай алады.
Жанжалды жағдайларды шешу дағдылары - жанжалды жағдайдан конструктивті жол таба алмайды (өз мүдделерін басқалардың мүдделеріне зиян келтіре отырып немесе өз мүдделерімен қорғай алады) - жанжалды жағдайдан ішінара конструктивті жол табады (жанжалдардан аулақ болуға тырысады немесе ымыраға келеді). - жанжалды жағдайдан конструктивті жол таба алады (екі жақтың да мүдделерін қанағаттандыруға тырысады).
Жиналыста коммуникативті және ұйымдастырушылық қабілеттердің диагностикасын жүргізу нәтижелері ұсынылды және командаға өз проблемаларын түсінуге мүмкіндік берді.